Gua Kelam

Baru hari ni sempat amik peluang nak tinjau apa benda yg ada kat Perlis ni…yg mmg glemer Gua Kelam lah..not bad lah tempat dia..sungai bersih, view cantik..kuciwa jugak sbb tak blh masuk Gua Kelam tu..sbb eletrik takde sbb banjir baru2 ni..saya pulak tak tau ada sungai kat situ..tak bawak pulak baju budak2 utk mandi manda..xpe…

Telatah Umar

ummi: umar besar nanti nak jadi apa? umar: nak jadi gemok! ummi: erkkk… ************************************** tokma: Umar Mishary bin apa? Umar: Bentou!! 😀 ************************************** Tokma: Umar, hari ni berapa hari bulan? Umar terus pi intai kat luar tingkap..dan dgn iyo oo nya menjawab “Bulan takde!!” 😀 Umar oh umar….ummi & walid sayang umar ..dan adik falah…

Kiddos @ Mito / Solat Jumaat

Salam Jumaat pada semua.. Saya mulakan dgn hadith ttg solat Jumaat ye =) “Sesiapa yang berwudhu dan menyempurnakan wudhunya, kemudian dia (pergi ke masjid) untuk menunaikan Jum‘at, lalu mendengar dan tidak bercakap (ketika khutbah dibacakan), maka diampuni dosa-dosanya yang ada di antara hari Jum‘at itu dan hari Jum‘at berikutnya dan ditambah tiga hari lagi. Dan…

Plum Blossom in Tsukuba Univ

Not the best time to shoot these flowers..too early actually but I can’t help really miss “my babies” already=) Daripada Abu Hurairah r.a. berkata, bersabda Rasulullah saw, “Akan datang suatu zaman seseorang tidak memperdulikan dari mana ia mendapatkan harta, apakah dari sumber yang halal atau pun haram”. (H.R. Muslim) Keterangan Di zaman sekarang ini merupakan…