Tips anak susah makan nasi dan sayur


Anak saya yang berumur setahun lebih ni asalnya susah nk makan nasi. Kalau saya suap dia makan 2 3 sudu je pastu takmau dah. Badan dia pun ringan ja. Banyak breastfeeding sampai saya pun tinggal tulang ja nih.

.

Risau dia tak suka makan nasi, saya pun cuba ja letak dia di kerusi makan. Letak nasi dlm pinggan dgn sudu sekali. Bagi dia makan sendiri. Mula2 dia tak berapa nak duduk dalam kerusi makan tu. Tapi makin lama makin ok. Awal2 dia main2 je makanan dalam pinggan tu. Lama2 dia makan juga sambil main.

.

Sekarang ni pantang dia tengok saya hidang makanan di meja makan..dia pun tarik kerusi makan dia..dan minta saya masukkan dia dalam kerusi dia tu.

.

Tips anak susah makan nasi dan sayur

Skrg berat dia pun dah naik sikit.

.

Korang pun boleh cuba pasta sayur ni

Budak2 yang picky eater suka sangat pasta sayur ni sebab warnanya tu colorful. Rasa pun sedap takde rasa sayur sangat. Tak percaya korang baca apa kata ibu ni:

Pasta sayur ni homemade buatan muslim malaysia ya. Tiada pengawet pewarna garam dan gula. Tepungnya guna tepung semolina yang rendah indeks glisemik dan high fiber. Kandungan sayur adalah 40-50% . Banyak tu. Sesuai sangat utk ibu berpantang dan orang sedang diet.

Ni sedikit info tentang pasta sayur ni:

*KELEBIHAN PASTA EATALIAN EXPRESS* 🍝🍝🍝🍝🍝🍝

Diperbuat dari tepung semolina. Tepung ini dibuat khusus dr kulit butiran gandum yg keras, warnanya kuning muda dan berbutir2. Kadar proteinnya paling tinggi diantara jenis tepung.

🥕Menggunakan puree sayur asli dan bukan serbuk sayuran menyumbang kepada kadar serat yg tinggi

⛔ Tanpa tambahan gula/garam/perasa/pengawet/pewarna 🚫 Tidak menggunakan minyak atau wax 🥕🍠

🍅Juga datang didalam variasi 10 jenis sayur-sayuran 🍝 Ada pelbagai bentuk mengikut kesesuaian peringkat umur 👨‍👩‍👧‍👦 Sesuai untuk seisi keluarga dari bayi 6mths +++ hingga dewasa 👩

🏻‍🍳Produk ‘Homemade’ 100% halal keluaran bumiputera yang pertama seumpamanya di Malaysia 🇮🇹 Resipi traditional dari Bologna, Italy tempat lahirnya pasta

⚙Dibuat menggunakan mesin yang diimport khas dari Italy menghasilkan pasta yg lebih berkualiti.

Eatalian express vege pasta📺Diberi penghargaan oleh TV3 untuk hadir dalam slot khas Jom Singgah hanya selepas seminggu produk ini dilaunch dan bakal le udara di TV1 pula

Halal homemade vegetable pasta

Halal homemade baby food  malaysiaHomemade baby food malaysiaMakanan bayi homemade halalPasta sayur homemade

Macam2 masakan boleh buat guna pasta sayur eatalian Ekspress ni

Kalau ada ibu2 nak cuba untuk anak yang susah makan tu boleh lah wasap saya tekan saja link di bawah ni;

Www.wasap.my/60145281089

hq terima order hari Selasa hingga Jumaat saja. Pasta kita ni premade ya dapat order baru proses untuk kekalkan kesegarannya sebab tiada pengawet dimasukkan😀 insyaAllah anak anda yang tak suka makan sayur secara tak langsung jadi makan sayur nanti.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s