Cara atasi masalah batuk dan selsema kanak-kanak secara alami atau natural


Petua legakan batuk dan selsema anak2 secara alami / natural

2 minyak pati atau essential oil ini adalah favourite saya untuk selsema dan batuk. Kalau takde ni mmg boleh stress sebab tidur asyik terganggu sebab anak2 sentiasa batuk di tengah malam. Sejak berkenalan dengan 2 essential oil ni, alhamdulillah 30 minit lepas sapu diluted eo atau diffuse eo, kami tidur lena sampai subuh. Kalau saya terjaga pun sebab anak nak susu. ALWAYS WORKED FOR US. Mcm miracle lah jugak. Kalau nak batuk tu baik cepat kena kerap sapu 3 jam sekali mcm tu. Sapu di dada, tulang belakang, leher, tapak kaki. Kalau selsema sapu sikit di hidung dia insyaAllah cepat baik selsema tu.

Minyak pati Sniffle stopper ni kandungan dia fir needle, rosalina, spruce, cypress, spearmint dan cedarwood. Tak ada eucalyptus atau peppermint yang tak sesuai untuk kanak2 sebab kandungan 1,8 cineole yg tinggi dalam eucalyptus dan peppermint ni boleh menyebabkan sawan atau nafas laju untuk stgh kanak2. So kena hati2 ..boleh je nak guna tapi atas risiko sendiri lah. Tak percaya boleh gugel😁 Sebenarnya byk lagi tumbuhan lain yg boleh gantikan essential oil eucalyptus dan peppermint spt rosalina, fir dan spruce yang mana selamat untuk kanak2. Dalam sniffle stopper dah ada cypress tapi saya suka je nak tambah cypress 2, 3 titik lagi utk kasi boost effect dia. Kalau anda nak beli boleh beli direct di sini:

Plant Therapy KidSafe essential oils

Blend lain yg saya suka adalah Germ Destroyer (mcm thieves tapi takde hot eo mcm oregano clove etc), guna utk bersih rumah, utk batuk berkahak pun saya sapu Germ Destroyer di dada dan tapak kaki, Nighty Night( untuk tidur, bau best sgt!), Skin Sooth (utk eczema ni pun bau best)

Oh ya minyak2 ni semua korang kena lah cair kan dia dulu tau jangan guna direct dari botol tu sapu terus ke kulit sbb essential oil ni kepekatan dia tinggi. So kena dilute atau cairkan dulu ya dalam minyak carrier oil apt minyak kelapa dara, zaitun, grapeseed dan lain2. Jgn guna minyak tanah sudah😂 cara cairkan pun ada caranya nnt sikit2 saya akan kongsikan di blog atau fb saya. Kalau nk cepat boleh wasap saya terus.

Cypress yg sy ada dlm gambar ni brand YL hadiah dari kawan ( smg dimurahkan rezeki beliau). YL pun bagus cuma harga dia selalu membuatkan saya terteguq ayaq liuq hehe. Kalau saya nk cepat mungkin saya order YL je tapi kalau boleh tunggu 10 hari saya akan beli di Plant Therapy je sebab harga jauh beza. Dari segi kualiti sama saja kalau ikut pengguna di USA. Murah tak bermakna tak bagus ya. PT ni antara syarikat Essential oil yg mendapat ranking tertinggi di USA dan review pengguna di website PT dan amazon pun bagus2. Nak tau macam mana nk dapat free shipping dan additional 10% discount boleh wasap je saya hehe.

www.wasap.my/60145281089

Mcm mana nk beli di website tu? Kalau korang first time nk beli dari oversea mungkin korang akan terkial2 juga. Ada 2 cara untuk bayar.

1- Boleh guna credit card. Make sure call dulu bank minta approve utk beli brg online dgn Cc tu.

2 – Paypal . Saya biasa guna Paypal. Senang je. Korang register pastu masuklah info debit kad korang dlm tu. Tapi kena call juga bank untuk izinkan shopping online guna debit kad tu. Korang semua ada debit kad kan? Takkan takde kot? Kalau takde..ada satu lagi cara lain untuk shopping guna Paypal tapi korang kena ada bank RHB.

Kalau takde jugak..alahaiii..contact je lah saya nnt saya tlg belikan ya hehe. Saya amik cas lah sikit atas service saya tu. Kalau 100 org minta tulun jenuh juga saya nk bg service free😂

Leave a Reply

