Orang lain dah untung, kamu?


Akhir-akhir ni saya dengar ramai pelabur yang serah diri saja untuk melabur unit amanah, tak perlu UTC bersusah payah nak yakinkan mereka. Kenapa? Saya rasa sebab mereka tengok kawan2 mereka yang dah lama invest, dah pun untung. Contohnya, klien2 saya skrg ada yang untung sampai 22% tak sampai 2 tahun melabur. Bila kawan2 dah untung, kita baru nak mula…kan dah rugi?🙂

 

Ye betul, anda perlu hati2 apabila memilih pelaburan, tapi tengoklah dengan company mana yang anda hendak melabur. Selidik latar belakang syarikat, track record, prestasi dana2 dan lain2. Lagi lama syarikat tersebut bertahan, lagi kukuh lah kedudukannya. Selain dari itu, pastikan anda melabur melalui UTC yang aktif memberi ilmu tentang UT, yang rajin mengupdate perkembangan pelaburan anda, bukan agent yang hanya jumpa anda untuk meminta anda melabur dengan mereka.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s