Ada yang untung..ada yang rugi..


Baru2 ni saya baca perbincangan di forum2 tentang Unit Trust. Ada yang kata..

“aku rugi…baik masuk ASB je…..”

Ada juga yang kata..

“aku untung …….berbaloi2…….”

Bila diperhatikan, org yg ckp rugi tu tak  bgtahu pun berapa lama dia dah melabur…dan kebanyakan yang ckp untung tu..diorg bagi tahu yang diorg dah invest 4 tahun ke atas.

Dalam byk2 bangsa kat Msia ni..agak2 bangsa mana yang paling ramai kena tipu dengan skim cepat kaya? Anda tahu jawapannya:)

Sebab kebanyakan dari bangsa kita ni hanya mengharapkan untung lepas beberapa bulan atau  setahun dua saja melabur..kesian..

Unit trust ni adalah satu medium pelaburan yang “pasti untung” jika anda betul2 faham konsepnya. Kalau rugi , mestilah ada sebab musababnya🙂

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s