our bundle of joy;)


Byk betul la gambar Falah nih..biasanya gambar anak pertama je yg byk..tapi terbalik plak kitorg ni gambar anak kedua lagi byk..gara2 DSLR lah ni..hehe..tapi sebenarnya rasa seronok dapat capture moment2 mcm ni:)) Tua2 nnt (kalau pjg umur lah..) tgk balik mesti sengih jek..Falah ni makin lama makin byk keletah comel dia..kadang2 geram sgt saya gigit je dia.. ngeh ngeh ngeh jahat tak saya:D Paling geram kalau dia cakap “Nanak! Nanak!” maknanya taknak:D

Falah lagik..

Ada beberapa org yg msg saya tanya camne nak guna DSLR ngan baik..tapi saya bukan lah pro pun, byk belajar dr prektis amik gambar byk2 je..then belajar edit gambar pun sendiri je..Kalau gambar indoor saya tak suke guna flash sbb gambar nampak tak natural, so instead of guna flash sy prefer naikkan ISO dalam 400-500, guna speed dalam 100, aperture f2.8-f3.5..Biasanya saya guna manual mode/shutter mode kalau amik gambar budak nih..supaya dapat control speed. Speed kena tinggi kalau tak gambar blur, budak2 kan bergerak cepat:) Ada ape2 blh tanye je kalau saya boleh tlg saya tlg insyaAllah:)

2 thoughts on “our bundle of joy;)

Leave a Reply

